Világkor

Világkor

Világkor

24 óra egyetlen fényképen

2011. január 28. - codesign

Ezt a lenyűgöző szférapanorámát Chris Kotsiopoulos készítette el 24 óra leforgása alatt. A kép egy athéni napot dokumentál - a holisztikus megközelítés pedig - akárcsak a hasonló mozgóképek esetében - metafizikai árnyalatokkal fűszerezi az alkotást.

 

A képen 500 csillag nyomvonala sejlik fel, 35 kép követi a Nap mozgását, mindezt 25 tájkép egészíti ki. A hogyanról pedig számoljon be Kotsiopoulos úr maga:

 
2010 december 30-án kezdtem hozzá - a fényképezőgépet egy állványon rögzítve kelet felé fordítottam. A kép nappali része tucatnyi tájképből áll: keletről nyugat felé haladva exponáltam a tájat és a Nap mozgását az égen, hajnaltól napnyugtáig. Intervalométer segítségével pontosan 15 percenként rögzítettem a Napot, a felvételekhez Napszűrőt használtam. Amikor már majdnem elérte pályájának legmagasabb pontját, levettem a szűrőt és így is készítettem egy képet, hogy a "ragyogása" jobban érvényesüljön.

Napnyugta után változott a helyzet: A kamerával nyugat-északnyugat felé fordultam, hogy az éjszakába való átmenet minél lágyabb legyen. A kép éjszakai oldala szintén több tájképből áll, most azonban nyugatról haladtam kelet felé. Az átmenet után a csillagok mozgását rögzítettem rövid, körülbelül félórás expozícióval. Fél nyolc után észak felé fordultam és nekifogtam az egész éjszakás csillagmozgás fényképezésének - ez 11 órát vett igénybe. Ezután újabb félórás expozíció következett, végül észak-északkelet felé fordulva fotóztam egy sorozatot a hajnal érkezéséről. 

 

Az utómunka - a fotó összeillesztése - 12 órát vett igénybe számítógépen. Megérte.

 

Forrás:Gizmodo

A bejegyzés trackback címe:

https://vilagkor.blog.hu/api/trackback/id/tr672621125

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

ZéGé 2011.01.29. 21:46:07

Gratulálok szenzációs kép és gyönyörű a színvilága.

66th Zealot platoon 2011.01.29. 23:03:42

Nagyon kiraly! Jo, hogy vannak ilyen emberek, akik belekezdenek egy ilyen napba es vegig is csinaljak. Legjobban a kep tetejen levo csilagok rajzolta spiral tetszik.

codesign · http://vilagkor.blog.hu 2011.01.30. 15:00:15

@ZéGé: Csatlakozunk a gratulációhoz !
@zealot: Mélységesen egyetértünk !
süti beállítások módosítása