Alább az egyik legmeggyőzőbb kardpárbaj zajlik, amit bárki is vívott azóta, hogy Achillész Trója falai előtt Hector nevét kiáltotta, Toldi - lesz ami lesz - ellökte csónakját a parttól, Luke Skywalker pedig a barlangba lépett a Dagobán. Taichi Saotome egy álomszerű allegória keretei között vív lenyűgöző harcot a kavargó fellegekkel, füstdémonokkal és sejlő ködlényekkel a maga megejtő japán módján, majd szembenéz saját árnyékával - és gyorsabbnak bizonyul annál.
Taichi Saotome, aki 1991 őszén látta meg a napvilágot, komoly hírnévre vergődött Japánban és azon kívül, sajátos specialitása a fiatal férfi és női szerepek megformálása: a japán színház hagyományainak megfelelően.
Európai szemmel szokatlan és bizarrnak ható előadás: a harmónia , a kecsesség és egység érzete azonban kultúrától független.
Apja nyomdokain haladt - a családfő a Gekidan Sujaku nevű színházi társulat fejeként működött, fia pedig már korán részt vett a színház életében: kezdetben leginkább az ún. taishu engeki műfajában jeleskedett. Ez a műfaj a Kabuki egyik oldalága, bár annál kevésbé kötött. Hamar kiderült, hogy az utódnak kölönös tehetsége van az onnagata szerepében - ami a női szerepek megformálását takarja.

Később felbukkant a filmvásznon is, a nálunk is ismert Takeshi Kitano két alkotásában: a Zatoichiben és a a Takeshis's-ben.A két filmszerep talán nem is indokolja a népszerűséget, amelynek a fiatal színész örvend - hatalmas rajongótáborral rendelkezik, előadásait mindig zsúfolt teltházzal adják. Ő maga szerényen csupán értetlenségének adott hangot a hatalmas felhajtás kapcsán. Legnagyobb sikerét kétségkívül a D no Gekijo 2007-es előadásán aratta. Na meg az internetes fórumokon: kardtánca osztatlan elismerést aratott - és nemcsak a hajzselével pepecselő mangarajongók körében.
Forrás: Gizmodo, Daily What, Wikipedia