Örömmel láttuk viszont a nemzetközi sajtó lapjain a Schwinn-Csepel új és sokat ígérő fejlesztését. Még nagyobb lelkesedéssel számolunk be róla: annál is inkább, mivel a gyártó szerint ez az első olyan láncnélküli hajtásrendszer, amely mindenben felveszi a versenyt a hagyományos modellekkel, sok szempontból akár meg is előzi azokat. A Csepel lerázza láncait és nyeregbe száll.
Csak a hídnak van köze a lánchoz...
A padovai Nemzetközi Kerékpáros Kiállításon bemutatott termék két tükörszimmetrikusan elhelyezett hajtóegységgel váltja fel a hagyományos megoldást, melyek az erőátvitel feladatát zökkenőmentesen osztják meg egymás közt. A kerékpáron - az új rendszernek köszönhetően a terhelés aktuális mértékétől függetlenül - 19 sebesség között válthatunk.
A gyártó masszív, védett hajtóegységeket és időjárásálló húrbringát ígér, azonban hangsúlyozza azt is, hogy a kerékpárt kezdetben magasabb kategóriába árazza majd. Reményeik szerint az ár idővel versenyképessé válhat. A fogadtatás eddig igen kedvező, az általunk megtekintett oldalakon a hozzászólók lelkesen tárgyalták ki az új hajtásrendszer homályos részleteit. Első kézből származó tapasztalatokról még nem számolhatunk be, viszont szolgálunk egy videóval, amely a hajtásrendszer működését mutatja be:
Gratulálunk és sikert kívánunk a Csepelnek ! Könnyen lehet, hogy Budapesten többé nem akad gyönge láncszem.
Forrás:Gizmodo, Origo, Veddamagyart